Egypt Protect Civic Space

WHRD – Protect Civic Space – Egypt

Human rights Women

Protect Civic Space – Egypt

Sample tweets

Egypt’s gov must end systematic harassment, pressures & threats against NGOs. We urge Egyptian authorities to immediately stop targeting WHRDs w/ asset freezes, travel bans, arbitrary detention, & prison sentences. #SupportWHRDs #ProtectCivicSpace #IWD2021

On #IWD2021 we stand in solidarity with #WHRDs and gender equality activists in Egypt. We honor the Egyptian feminist movement and all that it has achieved in support of women’s rights.

Twitter hashtags: #SupportWHRDs #ProtectCivicSpace #NGOsNotCriminals


مصر: در روز 8 مارس دولت مصر باید به آزار و اذیت، فشارها و تهدیدهای سیستماتیک علیه زنان مدافع حقوق بشر پایان دهد. ما از مقامات مصری می‌خواهیم فوراً اقداماتی مانند مسدود کردن دارایی های آنها، ممنوعیت سفر، بازداشت خودسرانه و مجازات زندان علیه آنان را متوقف کنند.
#SupportWHRDs
#ProtectCiviCSpace#IWD2021 #March8#NGOsNotCriminals


 ما در کنار زنان مدافع حقوق بشر و فعالان زن در مصر می ایستیم. ما جنبش فمینیستی مصر و تمامدستاوردهایش را ارج می نهیم 
#SupportWHRDs
#ProtectCiviCSpace#IWD2021 #March8#NGOsNotCriminals

مصر: يجب على الحكومة المصرية إنهاء المضايقات والضغوط والتهديدات الممنهجة ضد المنظمات غير الحكومية. أننا نحث السلطات المصرية على التوقف فورًا عن استهداف المدافعات عن حقوق الإنسان, كما نحثهم على التوقف عن تجميد الأصول وحظر السفر والاحتجاز التعسفي وأحكام السجن غير العادلة.
#ProtectCivicSpace # IWD2021


في اليوم العالمى للمرأة 2021 # IWD2021
، نتضامن مع المدافعات عن حقوق الإنسان ونشطاء المساواة بين الجنسين في مصرونشيد بالحركة النسوية المصرية وكل ما حققته في دعم حقوق المرأة.#ادعموا_حقوق_الانسان
#ProtectCivicSpace # NGOsNotCriminal